Beter, sneller en goedkoper door kwaliteitszorg en toepassing van lean thinking.
Proces en kwaliteit
Proces en kwaliteit wordt terecht vaak in één adem genoemd. Processen behoren een product of dienstverlening tot stand te brengen die aan specifieke kwaliteitsnormen voldoen.
Wat is nu kwaliteit? Wie bepaalt dat? De producent? De consument?
SDO hanteert ook hier een fasegewijze en contextueel georiënteerde interpretatie van kwaliteit. Wij onderscheiden drie kwaliteitsgeneraties die congruent zijn met drie ideaaltypische organisatievormen:
Lean thinking en Leanmanagement
Leanmanagement is een business strategie en managementfilosofie gericht op het optimaliseren van processen waardoor deze efficiënter (minder verspilling), effectiever verlopen en uiteindelijk meer waarde toevoegen voor de klant. Deze module integreert de in het vakgebied gehanteerde niveaus Yellow Belt en Green Belt. De eerste vormt een introductie op alle technieken en methoden en de tweede, biedt een solide basis om zelfstandig Lean projecten op te starten, uit te voeren en te begeleiden.
Praktische informatie over deze opleiding
Inhoud van het programma
SDO hanteert de Cubrix – een integraal bedrijfskundig raamwerk – als het theoretisch fundament voor moderne bedrijfskunde. Zodoende ontstond een fasegewijze, waardegeoriënteerde en contextspecifieke benadering, ook van kwaliteit en lean.
Je analyseert een eigen casus en support is beschikbaar voor duiding en analyse van de patronen die uit de analyse naar voren komen.
Online onderwijs
SDO maakt gebruik van het leerplatform van Paragin waardoor moderne leervormen ter beschikking staan. Het studiemateriaal is fraai en functioneel vormgegeven en faciliteert alle leerstijlen. Een berichtenforum staat open voor uitwisseling met collega-deelnemers en de experts van SDO.
Het kennisplein staat 365 dagen open en de toegankelijkheid kan eenvoudig verlengd worden.
Het studiemateriaal omvat de volgende elementen: